Narrow your search

Library

OPZ-Geel (7)

Arteveldehogeschool (4)

Odisee (4)

VIVES (4)

AP (3)

Hogeschool Gent (3)

KDG (3)

Thomas More Mechelen (3)

UCLL (3)

UGent (3)

More...

Resource type

book (7)


Language

Dutch (7)


Year
From To Submit

2019 (1)

2016 (1)

2006 (1)

2003 (3)

1998 (1)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Ik heet niet d/bom : leren leven met leerstoornissen
Authors: ---
Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen met NLD : praktische gids voor ouders en leerkrachten.
Author:
ISBN: 9026517009 Year: 2003 Publisher: Lisse Swets & Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als je als ouder te horen krijgt dat je kind een nonverbale leerstoornis genaamd NLD (Nonverbal Learning Disabilities) heeft, rijzen er een heleboel vragen. Wat houdt het precies in, hoe kun je je kind helpen en hoe kan de omgeving ermee omgaan? NLD is een leerstoornis die tot uiting komt in meerdere probleemgebieden, waarbij het kind motorische, sociale en leerproblemen ervaart. Opvallend is dat kinderen met NLD verbaal zeer sterk zijn, waardoor mensen uit hun omgeving een verkeerde inschatting van hun mogelijkheden maken. Het valt bijna niet op dat het NLD-kind grote moeite heeft zich staande te houden bij veel dagelijkse situaties. Door het kind op de juiste manier te ondersteunen, kunnen veel gedragsproblemen voorkomen of verholpen worden. In dit boek heeft de auteur zoveel mogelijk informatie over NLD verzameld, waarbij ze veel praktijkvoorbeelden geeft die de theorie verduidelijken. Het boek is ingedeeld in drie delen: een algemeen deel waarin allerlei aspecten van NLD aan de orde komen, een deel voor ouders en een deel waarin wordt beschreven hoe leerkrachten om kunnen gaan met kinderen met NLD. In Kinderen met NLD worden veel nuttige tips gegeven om het kind te helpen.


Book
Klinische kinderneuropsychologie.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089534859 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klinische kinderneuropsychologie geeft een up-to-date overzicht van de wetenschappelijke inzichten die leiden tot klinisch handelen bij kinderen en adolescenten, vanuit een neuropsychologisch perspectief. Het ontrafelen van de samenhang tussen hersenfuncties en gedrag bij het zich ontwikkelende kind en de opgroeiende adolescent is uitdagend en complex. Een groot aantal vooraanstaande Nederlandse kinderneuropsychologen heeft meegewerkt aan de totstandkoming van dit handboek. Zij hebben hun kennis en ervaring op papier gezet om de complexiteit en de dynamiek van de beroepsuitoefening van de klinisch kinderneuropsycholoog voor de lezer toegankelijk te maken.In deze geheel herziene druk zijn de meest recente wetenschappelijke ontwikkelingen verwerkt. De veranderingen die het met verschijnen van de DSM-5 samenhangen zijn in alle hoofdstukken doorgevoerd. Bovendien is er een hoofdstuk over gedragsstoornissen toegevoegd. Hierin wordt een overzicht gegeven van de neuropsychologische kennis in relatie tot de meest voorkomende beelden in de zorg voor kinderen en jeugdigen, zoals agressie en het risico op criminaliteit.Geheel nieuw in deze editie is een hoofdstuk over gedragsstoornissen. Hierin verbinden Stephanie Goozen en Hanna Swaab de neurocognitieve kennis op het gebied van de executieve functies, de sociale cognitie en de emotieregulatie nadrukkelijk met de psychopathologie die geassocieerd is met sociale problemen, zoals agressie en het risico op criminaliteit. Met de toevoeging van dit maatschappelijk zeer relevante hoofdstuk geeft het boek een overzicht van de neuropsychologische kennis die bestaat over de meest voorkomende beelden in de zorg voor kinderen en jeugdigen.


Book
Brain-Gym in de praktijk: energetische oefeningen voor kinderen met leerproblemen
Authors: ---
ISBN: 9076771804 9789076771809 Year: 2006 Publisher: Katwijk Panta Rhei

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Brain-Gym is een uitgekiende serie bewegingsoefeningen die de communicatie tussen beide hersenhelften bevordert. Storingen in deze communicatie zijn de oorzaak van veel leerproblemen, waaronder dyslexie, dyscalculie, stotteren en concentratieproblemen. Bij elke oefening staat de noodzakelijke informatie die de hulpverlener in staat stelt om de oefeningen in de juiste context te plaatsen, en om variaties aan te brengen die tegemoet komen aan de specifieke behoefte van een belaade leerling. (Bron: covertekst)


Book
CGT-instrumenten voor kinderen en jongeren : meer dan 200 werkbladen en oefeningen bij trauma, ADHD, autisme, angst, depressie en gedragsstoornissen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057125249 9057125242 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Nieuwezijds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit praktische boek staat vol leuke en vooral nuttige activiteiten op basis van cognitieve gedragstherapie. Het is geschreven voor begeleiders, docenten, therapeuten en andere professionals die werken met kinderen en jongeren met:- trauma- ADHD- autisme- angst- depressie- gedragsstoornissenHet is het beste en meest uitgebreide hulpmiddel om kinderen en jongeren te helpen beter om te gaan met hun dagelijkse problemen en obstakels en die te overwinnen.Bron: https://www.nieuwezijds.nl/boek/cgt-instrumenten-voor-kinderen-en-jongeren/


Book
Neurofibromatose : handboek voor patiënten, familieleden en professionele begeleiders
Authors: ---
ISBN: 9053505954 Year: 1998

Listing 1 - 7 of 7
Sort by